تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/01/17 - 02:07
کد خبر: 466191

آموزش عالی در روزی که گذشت؛

چند نکته که باید درباره سوابق تحصیلی کنکور / دانشجویان چگونه می‌توانند در آزمون سراسری شرکت کنند؟

چند نکته که باید درباره سوابق تحصیلی کنکور / دانشجویان چگونه می‌توانند در آزمون سراسری شرکت کنند؟

اخباری که امروز برسی می کنیم شامل چند نکته که باید درباره سوابق تحصیلی کنکور بدانید و خالی ماندن صندلی‌ برخی رشته‌های دانشگاهی آسیب‌زا است و دانشجویان چگونه می‌توانند در آزمون سراسری شرکت کنند؟ و دیگر موضوعات که دذ ادامه به بررسی آن می پردازیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»اخباری که امروز برسی می کنیم شامل چند نکته که باید درباره سوابق تحصیلی کنکور بدانید و خالی ماندن صندلی‌ برخی رشته‌های دانشگاهی آسیب‌زا است و دانشجویان چگونه می‌توانند در آزمون سراسری شرکت کنند؟  و دیگر موضوعات که دذ ادامه به بررسی آن می پردازیم.

دانشجویان چگونه می‌توانند در آزمون سراسری شرکت کنند؟

 مهلت ثبت نام برای شرکت داوطلبان در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ از روز گذشته آغاز شده و داوطلبان می‌توانند تا ۲۱ فروردین ماه برای ثبت نام اقدام کنند.

ثبت نام از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور و از اینجا صورت می‌گیرد.

خرید سریال ثبت‌نام نیز از اینجا قابل انجام است.

داوطلبان برای ثبت نام ابتدا باید دفترچه راهنمای ثبت نام را از اینجا دانلود کرده و با دقت مطالعه کنند.(جزئیات بیشتر)

خالی ماندن صندلی‌ برخی رشته‌های دانشگاهی آسیب‌زا است

رئیس دانشگاه لرستان گفت: خالی ماندن صندلی‌های برخی از رشته‌ها یک آسیب جدی به حساب می‌آید. اغلب داوطلبان کنکور ترجیح می‌دهند که چند رشته خاص از گروه آزمایشی علوم‌تجربی را به عنوان رشته دانشگاهی خود انتخاب‌کنند. از تعداد افرادی که در کنکور سراسری شرکت‌ می‌کنند نیمی در گروه آزمایشی علوم‌تجربی حضور دارند و مابقی در چهار گروه آزمایشی دیگر شرکت می‌کنند.

دکتر علی نظری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تقویت وضعیت رشته‌های علوم‌پایه منوط به آسیب‌شناسی این رشته‌ها است، تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌ها و آموزش‌های نادرست، تفکرات رایج در جامعه و پیامدهای برخی از رشته‌ها سبب تغییر رویکرد داوطلبان نسبت به برخی از رشته‌های دانشگاهی شده‌اند. به نحوی که در حال حاضر، برخی از رشته‌های دانشگاهی با استقبال مواجه می‌شوند و متقاضیان فراوانی دارند. این در حالی است که صندلی برخی از رشته‌های دانشگاهی خالی می‌ماند.(جزئیات بیشتر)

 اینفوگرافیک| مراحل ثبت‌نام نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲

نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ برای پذیرش در رشته‌های با آزمون در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری مجازی پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در تیرماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ می‌توانند از سه شنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ تا دوشنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۲ با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش منتشر شده است و داوطلبان می توانند آن را دریافت کنند.(جزئیات بیشتر)

 پذیرش دانشجو با شرط تضمین شغلی در دانشگاه علمی کاربردی

 آئین آغاز سال نو و دیدار نوروزی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اعضای هیئت رئیسه، روسای موسسات آموزش عالی علمی کاربردی، مدیران ستادی و جمعی از کارکنان سازمان مرکزی در سالن یوم الله نهم دی دانشگاه و همچنین همزمان به صورت مجازی با روسا و کارکنان واحدهای استانی برگزار شد.

در این دیدار صمیمانه در اولین روز کاری سال جدید، حسین بلندی رئیس دانشگاه، ضمن تبریک آغاز سال جدید و آرزوی شادکامی و سعادت، به تشریح اهم اقدامات دانشگاه در سال گذشته پرداخت و مهمترین برنامه های پیش روی دانشگاه جامع علمی کاربردی در سال جدید را اعلام کرد.(جزئیات بیشتر)

صمصامی: مهار تورم در گرو سیاست‌های مناسب ارزی است/ مهم‌ترین راهکارهای رشد اقتصادی

رهبر انقلاب اسلامی پانزدهم فروردین در دیدار رمضانی با جمعی از مسئولان نظام، بخش قابل توجهی از سخنان خود را به موضوع شعار سال ۱۴۰۲ «مهار تورم، رشد تولید» اختصاص دادند و به تشریح بعضی راهکارها و سرفصل‌های این موضوع پرداختند.

پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به همین مناسبت در گفت‌وگو با حسین صمصامی، استاد گروه اقتصاد دانشکده علوم اقتصادی و سیاسی دانشگاه شهید بهشتی که در دولت نهم هم مدتی به‌عنوان سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی مشغول به فعالیت بود به بررسی محورهای اقتصادی این دیدار پرداخته که در ادامه آمده است.(جزئیات بیشتر)

شرط شرکت در امتحانات نهایی مدارس/ پایه دوازدهمی‌ها شناسنامه‌شان را عوض کنند

 آموزش و پرورش شهر تهران در اطلاعیه‌ای خطاب به مدیران مدارس متوسطه اعلام کرد: با توجه به حساسیت برگزاری امتحانات نهایی خرداد ١۴٠٢، تصحیح الکترونیکی و تأثیر ۴٠ درصدی سوابق تحصیلی در نتیجه کنکور سراسری، به اطلاع می رساند، جهت تسریع و بهبود در خدمت رسانی و به منظور تسهیل در فرآیند برگزاری امتحانات نهایی خرداد ماه ١۴٠٢، با توجه به اجرای بخشنامه ابلاغ شده پیرامون موضوع مذکور؛ شایسته است با  اطلاع رسانی به موقع از سوی مدیران مدارس متوسطه، جهت جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی، موارد ذیل، در اسرع وقت عملیاتی شود:(جزئیات بیشتر)

شروع مسمومیت دانش آموزان قمی در سال ۱۴۰۲

خبرگزاری صدا و سیما از بدحال شدن ۷ دانش آموز در دبیرستان دخترانه سلامت، خیابان ۱۹ دی قم خبر داد.

گزارش‌های رسیده حاکی است این دانش آموزان به علائمی مانند سردرد و سرگیجه دچار شده اند.(جزئیات بیشتر)

اساتید بسیجی: برای حفظ سلامت محیط دانشگاه مقابله با رفتارهای ناهنجار ضرورت دارد

 اساتید بسیجی 320 کانون استادی دانشگاه آزاد طی بیانیه‌ای اعلام کردند: سلامت محیط دانشگاه و تضمین کیفیت آموزش جز در سایه حفظ و ارتقای آراستگی و شئون رفتاری در محیط علمی دانشگاه و مقابله با رفتارهای ناهنجار محقق نمی شود.

متن بیانیه اساتید بسیجی به شرح ذیل است:(جزئیات بیشتر)

خبر خوب وزیر علوم برای نخبگان در سال جدید

 محمدعلی زلفی گل در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به یک خبر خوب در حوزه آموزش عالی برای سال جدید گفت: یک خبر خوب در حوزه آموزش عالی برای سال جدید این است که آئین نامه جذب نخبگان در هیأت دولت تصویب شد.

وزیر علوم افزود: در آئین نامه مذکور اعضای بنیاد ملی نخبگان برای جذب دانشجویان المپیادی و رتبه‌های برتر، درحقیقت امتیازاتی را در زمینه تحصیل و اشتغال آنها پیش بینی کرده اند تا شرایط آن تسهیل شود.(جزئیات بیشتر)

ثبت نام بیش از ۹۵ هزار نفر برای نوبت دوم آزمون سراسری تاکنون

علیرضا کریمیان، مشاور عالی سازمان سنجش گفت: تاکنون بیش از ۹۵ هزار نفر برای نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ ثبت نام کرده اند.(جزئیات بیشتر)

آغاز ثبت نام آزمون زبان دانشگاه آزاد

 ثبت نام آزمون EPT اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ از امروز چهارشنبه ۱۶ فروردین ماه آغاز شده و تا پایان روز شنبه ۲۶ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی مرکز سنجش ، پذیرش  و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی، این آزمون روز جمعه مورخ  ۱۵ اردیبهشت ماه هم زمان در شهرهای تهران، تبریز، مشهد، اهواز، اصفهان، شیراز، کرمانشاه، رشت ،کرمان، اردبیل، کرج، یزد ، همدان، ارومیه، قزوین، گرگان، خرم آباد، اراک، ساری، بوشهر، زاهدان جمعا ۲۱ حوزه برگزار خواهد شد .(جزئیات بیشتر)

آغاز ثبت‌نام آزمون‌ مدارس استعدادهای درخشان

ثبت‌نام داوطلبان آزمون ورودی پایه هفتم و آزمون ورودی تکمیل ظرفیت پایه دهم از روز سه شنبه ۱۴۰۲/۰۱/۱۵ تا روز جمعه ۱۴۰۲/۰۱/۲۵ از طریق سامانۀ ثبت‌نام به نشانی my.medu.ir انجام می‌شود.

بنابر این گزارش، آزمون‌ ورودی مدارس استعدادهای درخشان پایه هفتم، رأس ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۰۴/۰۱/ ۱۴۰۲ و آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم، رأس ساعت ۹ صبح روز جمعه ۱۴۰۲/۰۴/۰۲ برگزار می‌شود.(جزئیات بیشتر)

بیانیه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم درباره حجاب

مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در بیانیه ای نکاتی را درباره موضوع حجاب متذکر شدند که متن این بیانیه به شرح زیر است :

بسم‌الله الرحمن الرحیم

قال رسول‌الله (ص) : اِذا ظَهَرَتِ الْبِدَعُ فی اُمَّتی فَلْیُظْهِرِ الْعَالِمُ عِلْمَه

از آنجا که موضوع حجاب، در ماه‌های اخیر به یکی از مسائل اصلی کشور تبدیل، و در این زمینه سؤالات، ابهامات و شبهاتی طرح شده، و وضعیت بدحجابی در جامعة اسلامی رو به افزایش است، ما امضاکنندگان این بیانیه، به عنوان نمایندگان رسمی طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، با احساس تکلیف اخلاقی، شرعی و ملی، نکاتی را یادآور می‌شویم:(جزئیات بیشتر)

استارتاپ های دانشجویی حمایت می شوند

مسعود حبیبی افزود: جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران مرکزی به نام نوآوری و شتاب دهی(منش) دارد. عمده فعالیت های این مجموعه مربوط به مباحثی مانند زخم، ترمیم بافت و مراقبت از سالمندان است.

وی ادامه داد: اگر طرح های گروه ها و استارتاپ ها پذیرفته شود، اعضای آنها می توانند در مرکز منش مستقر شوند و از امکانات و آزمایشگاه های مجموعه ما بهره مند شوند. همچنین آنها می توانند ارتباط موثری با اعضای هیات علمی و گروه های پژوهشی این مرکز برقرار کنند و فرصتی نیز برای علمیاتی ساختن ایده هایشان بیابند و حتی بتوانند محصولات خودشان را به مرحله تجاری سازی برسانند.(جزئیات بیشتر)

اعتراض معلمان معترض به رتبه‌بندی بررسی می‌شود

 علی موحدی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اکثر معلمانی که نسبت به رتبه‌بندی خود اعتراض داشته‌اند، روی کارتابل شخصی خود ثبت اعتراض کرده و درخواست بازنگری داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه این افراد تا ۱۹ فروردین باید مدارک جدید خود را بارگذاری کنند، افزود: همه تلاش خود را به کار خواهیم رفت تا معلمان معترض به حق خود برسند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: کارگروه‌های تخصصی برای معلمان هر دوره آموزشی تشکیل شده و تلاش می‌شود تا حق هیچ معلمی ضایع نشود.(جزئیات بیشتر)

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
خیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد
اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
نظر استاندار تهران برای تقسیم استان تهران؛ باید تأمل کرد
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top